Vuoden 2008 kuvasatoa

Klikkaa kuvaa, niin se avautuu uuteen ikkunaan.

Hallitus kokoontui 3.6. Suomenlahden Meripuolustusalueen Upinniemen linnakkeessa. Kuvassa takarivissä: arkkipiispa Jukka Paarma, kirkkokunnanjohtaja Olavi Rintala. Toinen rivi: rahastonhoitaja Perry Johansson, hiippakunnan asiainhoitaja, isä Teemu Sippo, lääkintöneuvos Kati Myllymäki, pääsihteeri Heikki Huttunen, sotilasdiakoni Tero Alstola. Eturivi: toimistosihteeri Sirpa-Maija Vuorinen, pastori Soile Salorinne, TM Outi Vasko, vs. projektisihteeri Emilia Helavuo, kenttärovasti Lauri Salminen. (Kuva: Oscar Lindell).
Hallitus kokoontui 3.6. Suomenlahden Meripuolustus...
Syyskokouksen yhteydessä Lahdessa 16.10. pidettiin rukoushetki ja laskettiin seppele vakaumuksensa puolesta vuonna 1918 vankileirillä menehtyneiden muistomerkillä. Vasemmalta arkkipiispa Jukka Paarma, pastori Soile Salorinne, arkkipiispa Leo, kirkkoherra Pekka Särkiö, pastori Jari Portaankorva, pastori Eija Kemppi, KM Mirkka Torppa, kustannusjohtaja Minna Saarelma, vs. projektisihteeri Emilia Helavuo, projektisihteeri Heidi Kusmin-Bergenstad, dosentti Johanna Lasonen ja opettaja Tuula Rikala. (Kuva: Heikki Jääskeläinen)
Syyskokouksen yhteydessä Lahdessa 16.10. pidettiin...
Pohjoismaisen yhteistyön merkeissä kokoonnuttiin Sveriges Kristna Rådissa Sundbybergissä 16.1. Kuvassa vasemmalta: Sirpa-Maija Vuorinen, Eva Christina Nilson, Sven-Bernhard Fast, Gunnel Borgegård, Heikki Huttunen. Takarivi vasemmalta: Nora Repo, Heidi Kusmin-Bergenstad, Sanna Ylä-Jussila, Marianne Kantonen, Katrin Åmell, Maria Bäcklund, Sofia Walan ja Viktoria Isaksson.
Pohjoismaisen yhteistyön merkeissä kokoonnuttiin S...
Kristittyjen ykseyden ekumeenista rukousviikkoa varten saatiin nimikkojuliste, joka on vapaasti käytätettävissä rukousviikon tapahtumatiedotuksessa. Julisteen on suunnitellut taiteilija Liina Pajunen.<br>
Kristittyjen ykseyden ekumeenista rukousviikkoa va...
Mikä on ihmisen hinta? -seminaari pidettiin Diakonissalaitoksella Helsingissä, autolautalla Suomenlahdella ja Tallinnassa Piritan birgittalaisluostarissa 17.–18.2. Seminaarissa kuultiin puheenvuoroja ihmiskaupasta ja prostituutiosta sekä tutustuttiin ihmiskaupan vastaiseen työhön käytännössä. Kuvassa Eva Biaudet (Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestö ETYJ).
Mikä on ihmisen hinta? -seminaari pidettiin Diakon...
Kevätkokoukseen kokoonnuttiin 27.3. Kulttuurikeskus Sofiaan. Suomen kristillisen rauhanliikkeen rauhanpalkinto luovutettiin SEN:lle Pyhän viisauden kappelissa pääsiäisrukouspalveluksen jälkeen. Kuvassa FM Timo Virtala, rovasti Nils Rönnholm, rovasti Veli-Matti Hynninen, metropoliitta Ambrosius, pääsihteeri Jaakko Koikkalainen, tuomiorovasti Ilpo Rannankari, rekisterinjohtaja Oiva Voutilainen, arkkipiispa Jukka Paarma ja pääsihteeri Heikki Huttunen. (Kuva: Heikki Jääskeläinen)
Kevätkokoukseen kokoonnuttiin 27.3. Kulttuurikesku...
Ekumeenisella pyhiinvaelluksella Italiaan 29.3.–5.4. vierailtiin mm. Centro Francescanossa Assisissa, jossa oppaana oli keskuksen johtaja, fransiskaani-isä Silvestro Bijan, kuvassa toinen oikealta. Vaelluksen johtajina toimivat pääsihteeri Heikki Huttunen (ort.), pastori Antti Kruus (ev-lut.) ja isä Teemu Sippo (kat.). Kuvassa vasemmalla isä Tapio Rautamäki (ort.).
Ekumeenisella pyhiinvaelluksella Italiaan 29.3.–5...
Konstantinopolin patriarkaatin nuorisoryhmä vieraili maassamme elokuussa ja tutustui SEN:n toimintaan 27.8. Vieraat ja pääsihteeri Heikki Huttunen järjestäytyneenä partriarkaatin lipun kanssa SEN:n toimiston ulko-oven eteen. Ryhmään kuuluivat Sophia Mardoglu, Evi Gkaidatzi, Evridiki Pingo, Dimitri Dafnopatidis, Benyamin Kilina, Maria Davul, Sofiris Yumuctas, Kostas Talyaduro. Suomalaisina isäntinä toimivat Sakari Repo ja Outi Vasko.
Konstantinopolin patriarkaatin nuorisoryhmä vierai...
Abrahamin tyttäret – mikä meitä yhdistää, mikä erottaa? oli teemana naisjaoston ja NNKY-liiton järjestämässä seminaarissa 5.10. Alustajina olivat mm. Noha Abu Ramadan (vasemmalla), Raija Sollamo (seisomassa), Karmela Belinki ja Nina Nadbornik (istumassa eturivissä). (Kuva: Anne Lagerstedt).<br><br>
Abrahamin tyttäret – mikä meitä yhdistää, mikä ero...
Asyyli 2008 -seminaarissa 11.9. Tampereella esitelmöi mm. maahanmuuttoministeri Astrid Thors. Kuvassa hänen vierellään pastori Pekka Ylenius, piispa Matti Repo, pastori Päivi Repo, Churches Commission for Migrants in Europe -järjestön pääsihteeri Doris Peschke ja pääsihteeri Heikki Huttunen.
Asyyli 2008 -seminaarissa 11.9. Tampereella esitel...
Paikallisekumeeninen foorumi kokoontui Riihimäellä 22.9. Ev.-lut. seurakunnan kirkon portailla eturivistä vasemmalta: Kirsti Keltikangas, Marianne Kantonen, Liisa Keränen, Veijo Koivula, Tapio Lohikko, Arto Kortemaa, Sirpa-Maija Vuorinen. Toinen rivi vasemmalta: Eikka Kähärä, Marja Kosonen, Kalervo Huttunen, Mikael Sundkvist, Leena Ingalsuo, Outi Piiroinen-Backman, Heikki Huttunen. Kolmas rivi vasemmalta: Teemu Sippo, Terhi Muilu-Teinonen, Aimo Helminen, Aleksander Roszczenko, Henry Hedman, Sakari Heikkilä. Takarivi vasemmalta: Minna Savola, Anne Immonen, Antti Kruus, Hannu Paavola. (Kuva: Markus Nemtanu).
Paikallisekumeeninen foorumi kokoontui Riihimäellä...
Abrahamin vieraanvaraisuus -ikoni on lahja SEN:lle ikonimaalari Eeva Zittingiltä. Ikoni siunattiin toimistossa 11.1.
Abrahamin vieraanvaraisuus -ikoni on lahja SEN:lle...
Elina Eloranta Euroopan kirkkojen konferenssin kirkko- ja yhteiskuntakomissiosta, EU-komission uskontopoliittinen neuvonantaja Jorge César das Neves, EU-lakimies Lena Kumlin kirkkohallituksesta, johtaja Rüdiger Noll Euroopan kirkkojen konferenssin kirkko- ja yhteiskuntakomissiosta ja SEN:n pääsihteeri Heikki Huttunen keskustelivat 28.10. uskontojen vuoropuhelusta Suomessa ja Euroopassa.
Elina Eloranta Euroopan kirkkojen konferenssin kir...
Arkkipiispa Jukka Paarma puhumassa Suomen Lähetysneuvottelu II:ssa 18.11. Kulttuurikeskus Sofiassa. Teemana oli Kristinusko huomisen maailmassa. (Kuva: Heikki Salmela).
Arkkipiispa Jukka Paarma puhumassa Suomen Lähetysn...