5 Tiedotus ja julkaisutoiminta

23. tammikuuta julkistettiin Kirkko: yhteistä näkyä kohti -julkaisun suomenkielinen laitos. Kuvassa Sirpa-Maija Vuorinen poistaa uutuuskirjaa peittäneen verhon aplodien saattamana. Kuva: Tomi Karttunen.

Julkaisutoiminta tapahtui yhteistyössä kumppanien kanssa. Tukea saatiin erityisesti ev.-lut. kirkon ulkoasiain osastolta ja Päivä Osakeyhtiöltä. Toimisto hoiti ekumeenista viestintää verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa alan ainoana varsinaisena toimijana maassamme. SEN:n julkaisuja -sarjassa ilmestyneiden lisäksi julkaistiin Ekumeenisen rukousviikon ja Ekumeenisen vastuuviikon aineistoa, joista tarkemmin kyseisissä osioissa.

Internet

www.ekumenia.fi

www.vastuuviikko.fi

www.nuortenekumenia.fi

Sosiaalinen media ja radio

Pastori Marjaana Toiviainen kommentoi dokumenttia.Facebook: Ekumenian ystävät, Ekumenik i Finland, Nuorten ekumeniaa.

Pääsihteeri puhui radioblogin kerran kahdessa viikossa Radio Dein kanavalla.

Painotuotteet

Kirkko: Yhteistä näkyä kohti, SEN:n julkaisuja CII, kustantaja: Kirkkohallitus, Ulkoasiain osasto

Toimintakertomus 2013 Verksamhetsberättelse, SEN:n julkaisuja CIII

Blogi

Kirkkoherra Arto Penttinen, teologi Pekka Leivo ja pääsihteeri pitivät blogia verkkosivuilla.

Kirkko-dokumentin suomentaja Minna Hietamäki keskellä ja toimituskunnan jäsenet Heikki Huttunen ja Tomi Karttunen.Itä-Suomen yliopistossa läntisen teologian opiskelijoiden ainejärjestö Fides Ostiensis ja ortodoksisen teologian opiskelijoiden ainejärjestö Pistis hankkivat opiskelijahaalarit yhdessä. SEN tuki hanketta ja näin oikoumene-tunnus tuli haalareihin näkyvälle paikalle.